23 dagar kvar.

Åh så kom äntligen den 1 dec. Den dagen ja kämpar till år efter år. Men de är inte alltid till de positiva men heller inte bara till de negativa, det är en bra blandning , som en gott o blandat påse! 
Men de börjar blir så nära nu att ja kan nästan kända doften av den där jävla mistelen ja inte kommer bli kysst under i år igen:) 




De här är en känslig måndad för mig, för som i alla fall vet ja aldrig riktgt hur ja vill ha det i mitt liv o lika så  mina dagar innan jul o självaste julafton. 

Ja tror ja har prövat allt, En del jular har ja fått sitta ensam, en annan jul fick ja sitta i ambulans, åter en annan befann ja mej på andra sidan jorden i ett hett Sydafrika utan snö så långt ögat kunde nå men med min familj. Ja vet inte riktigt när firandet försvann, vi barn har fått höra att när vi får barn blir det en riktigt jul igen. Detta återkommande hot. Tro mej, ja tjatar på Billy varje dag! 

O ja förstår, ja slutade tro på tomten när ja var 5 då olyckligtvis tomtens hela skägg råkade fastna på mitt karborre band på tröjan. Absolut ja försökte få tillbaka min tro men när de där trädet fyllt av paket som pippi gjorde aldrig dök upp eller att ja fick en golden valp under granen gled det allt längre o längre ifrån mej:) 

Men ja har bra minnen, ja har väl alltid försökt att alltid leva lite längre tillbaka i tiden. Den gången ja o Sandra förstörde vårat nya lagda golv för ja envisades att vi skulle slå in paket som på gammalt vis, de vill säga sånt där kladd man bränner o sen sätter med stämpel. Japp Pippi var bra på de, inte vi. Paketen under granen var en plåga varje dag, hur kunde min elektroniska häst få plats där under granen o varför hade Sofie fått ett så mycket större paket än mej? 
Åh farmors kalender, ett paket varje dag, i 24 dagar, i was in heaven! 

O ja, dessa jävla klänningar man skulle ha på sej. Helst lika dan som Sofie,vi skulle va så himla söta tillsammans då:)  de ända som absolut inte va lika var väl att ja alltid envisades med att ja vita ragg sockar i sandalerna:) Ja o kanske det att jag såg ut som en kille i klänning. De va iof mitt eget fel eftersom ja vägrade kamma mitt hår ansåg mamma att det var de ända rätta att göra, att klippa av mej allt okammat hår efter en potta på huvudet? 





Men det var ändå den dagen ja inte krigade att inte behöva ha klänning. För runt julen skulle man va snäll, de fick en sån som ja ofta höra:) 

O julbaken, där var ju drömmen o julkalendern klasses jul. Han bodde i ett stort jul träd o bakade jul godis där uppe i sin koja. Den var otroligt! Ett tag trodde jag att ja var ett oälskat barn, för varför byggde inte pappa en sån koja, vi hade ju ett jätte stort äpple träd precis utanför huset? 

Men jularna har gått, klänning efter klänning har burits o  all denna väntan på tomten har ja överlevt.
Men efter en 27 årig berg o dalbana över julen har ja nu förstått. Det är nog de där barnet i Jesus krubba som behövs för att få tillbaka den riktiga känslan, o lite snö skulle ju inte skada. De har varit för många gröna jular!  

Mamma o ja pratade faktiskt om barnbarn här om dagen, eller ja pratade om mina barn vad ja skulle ge dom i julklapp o hon undrade om hon missat att hon var mormor. Men mina barn i Tranås menar ja ju:) där har ja hur många som helst. 

Ja vet inte om hon fattade men försökte förklara för henne att hon inte behövde va orolig. Mitt sexliv är
Som en Ferrari. Ja har ingen Ferrari!

Så åter igen tjatar ja på Billy, de är dags. Ge mej mina jular tillbaka:) 

För på julen ska man vara snäll! 

Idag börjar ja handla julklappar, ja älskar det! Ja älskar att ge, men usch o nej för att få. Absolut inte för ja är otacksam, ja är bara fruktansvärt dålig på att gömma min besvikelse när ja inte blir nöjd;)
Men om ni tänker köpa paket till mej, snälla spara kvittot;)

Årets önskelista till tomten:
Ett badkarl
En resa till Jupiter
En perfekt skalad appelsin
En luftballong
Ett hus med ett torn 
O sist men inte minst, en pojkvän till Sofie. 

Hohoho 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

wonderwomen.blogg.se

Liten Tjej, Många sanningar! Söker kickar i livet o kan inte leva utan apelsiner o vanilj kvarg. Trivs bäst under vattnet i ett badkar 💋

RSS 2.0